Haber

İnegöl Belediyesi ve Tapu Müdürlüğü’nden Vatandaşın İşini Kolaylaştıran İmza

İnegöl Belediyesi ile Tapu Müdürlüğü, satış süreçlerinde vatandaşların iki kurum arasında evrak taşımasını engelleyecek protokole imza attı. 1 Ocak 2023’te hayata geçecek protokol ile Tapu Müdürlüğü satış bedellerini İnegöl Belediyesi’nden elektronik ortamda sağlayacağı verilerle alabilecek ve süreçler kolaylaştırılacak.

Zamanın her geçen gün daha değerli hale geldiği günümüzde İnegöl Belediyesi, vatandaşların iş ve süreçlerini daha kolay analiz edebilmeleri için farklı kurumlarla iş birliklerine devam ediyor. Teknolojinin getirdiği yenilikleri kurum bünyesine entegre ederek kurumlarla iş birliğini güçlendiren İnegöl Belediyesi, bu kapsamda Tapu Müdürlüğü ile protokol imzaladı. Vatandaşların tapu işlemlerinde iki kurum arasında belge taşımasını engelleyen protokol ile vatandaşlara büyük kolaylık sağlandı.

“VATANDAŞLARIMIZ ORADAN KAÇMAZ”

Söz konusu protokol bugün Belediye Başkanı Alper Taban ile İnegöl Tapu Müdürü Havvanur Cengiz tarafından imzalandı. 1 Ocak 2023’te uygulanmaya başlayacak olan protokolümün imza töreni saat 14.30’da İnegöl Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Burada bir açıklama yapan Önder Alper Taban, “Bugün güzel bir haber verme aşamasındayız. Biliyorsunuz İnegöl Belediyesi de Tapu Müdürlüğü de çok çalışan kurumlar. Bilhassa her iki kuruma da çok hizmet almak için giden vatandaşlarımız var. İnegöl Belediyesi olarak tüm kurumlarla daha sade ve sade işleyen, vatandaşlarımızın işlerini koşturmadan tek merkezden yapabilecekleri bir sürece geçmek istiyoruz. Bu noktada Cumhurbaşkanımızın çıkardığı bir kararname olduğunu biliyorum. Hatta belediyemizde adımlar atarak süreçleri kolaylaştırmaya çalışıyoruz.”

PROTOKOL NE YAPACAK?

Protokolün amacından ve neler yapacağından bahseden Lider Taban, “Bugün burada imzaladığımız protokolün amacı; Tapu Müdürlüğü ve Belediyemiz birimlerindeki işlem yoğunluğunu azaltmak, süreç süreçlerini kısaltarak verimliliği artırmak ve her zaman ulaşılabilir kılmak, Tapu ve Belediye hizmetlerini aktif, hızlı, sadık bir şekilde sunarak çalışan ve vatandaş memnuniyetini sağlamak. ve elektronik ortamda çalışanın iş yükünün azaltılması, tapu işlemlerinde tapu harcına esas teşkil etmektedir. İlgili kişiler tarafından talep edilen emlak beyan bedelinin ibrazında zaman kaybını ve yoğunluğu azaltmak ve bu belgenin güvenilir elektronik ortamda alınmasını sağlamak. Protokol ne yapacak dersek; Bu protokol sayesinde belediyemize emlak vergisi beyanında bulunan ve geçmişe dönük herhangi bir borcu olmayan vatandaşlarımızın emlak vergisi rayiç değerleri İnegöl Tapu Müdürlüğü’ne sağlanan sistem üzerinden online olarak görüntülenebilecek. Tapu Müdürlüğü ve Belediyemiz arasında vatandaşlarımız evrak takibi yapmak zorunda kalmayacak.

SATIŞ SENETLERİ ELEKTRONİK OLARAK GÖRÜNTÜLENEBİLİR

İnegöl Tapu Müdürü Havvanur Cengiz, “Vatandaşlarımızın iş ve işlemlerini kolaylaştırma adına çok büyük bir adım. Bu protokol ile belediyeden vereceğimiz verilerle satış değerlerini elektronik ortamda elde edebileceğiz ve işlemler daha kolay hale gelecek.

Açıklamaların ardından protokol karşılıklı imzalarla uygulamaya koyuldu.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu