Teknoloji

Dünyada bir ilk: Elektrikli araçlar, elektrik kesintisi sırasında şebekeye güç sağladı

Elektrikli araçların geliştirilmesinin temel amacı, fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek. Ancak, bu araçların başka bir önemli faydası, Avustralya Canberra’daki bir elektrik kesintisi sırasında ortaya çıktı. Elektrikli araç filosu, kesinti esnasında şebekeye güç sağladı.

Büyük bir fırtına sırasında Canberra’da on binlerce ev elektriksiz kaldı. Bu kesinti sırasında, elektrikli araçların pillerinden gelen enerji, Avustralya elektrik şebekesine aktarıldı.

“Dünyada İlk”

Çalışmanın baş yazarı, Avustralya Ulusal Üniversitesi’nden Kıdemli Araştırma Görevlisi Dr. Bjorn Sturmberg,Bu, dünyada acil bir duruma bu tür bir araçla şebekeye yanıt verildiği ilk örnek” dedi ve devam etti: “Bu durum, elektrikli araçların acil durumlarda ihtiyaç duyulan desteği sağlayabileceğini gösteriyor.

Sturmberg, ekibinin Canberra genelinde, prizde takılıyken şebekeyi izleyen ve ulusal şebeke hızla güç kaybederse sistemi dengelemek için kısa süreli güç patlamaları enjekte edebilen 51 elektrikli araçlık bir filoya sahip olduğunu belirtti: “Bu araçlar, tekerlekli büyük bataryalar gibi çalışıyor.

16 Elektrikli Araç Bağlandı

Elektrik kesintisi sırasında, Canberra’daki mülklere 16 elektrikli araç bağlandı. Araştırmacılar, kesintinin hemen ardından bu araçların programlandığı gibi şebekeye güç vermeye başladığını belirttiler. Sturmberg, “Toplamda ulusal şebekeye 107 kilovat destek sağladılar” dedi ve ekledi: “Bu durumu perspektife koymak gerekirse, aynı şekilde yanıt veren 105.000 araç, ACT ve NSW bölgelerinin tamamı için gereken yedeklemeyi tamamen karşılayabilir. Geçen yıl Avustralya’da yaklaşık 100.000 elektrikli araç satıldı.

Araştırmacı, Şubat ayında gerçekleşen bu etkinliğin, araçların ve şarj cihazlarının ilk gerçek dünya testi olduğunu söyledi.

Araçlar On Dakika Boyunca Elektrik Verdi

Araştırma ekibi, artan elektrikli araç (EV) sayısının şebeke güvenliğiyle dengelenmesi için yapılması gereken çok şey olduğuna inanıyor. EV sahiplerinin akşam saatlerinde araçlarını aynı anda şarj etmeleri şebeke üzerinde ek bir yük oluşturabilir.

Dr. Bjorn Sturmberg, Şubat ayında yaşanan acil durumda araçların on dakika boyunca güç sağladıktan sonra bazılarının otomatik olarak şarj etmeye devam ettiğini belirtti: “Bu tür bir durumda, şarjı bir veya iki saat geciktirmenin maliyeti ve rahatsızlığı oldukça az olacaktır.

ABC’ye göre, Elektrikli Araç Konseyi Enerji ve Altyapı Başkanı Ross De Rango, araçtan şebekeye teknolojisinin Avustralya için büyük bir fırsat olduğunu, elektrik faturalarını düşürebileceğini ve kömür ile gazla çalışan elektrik santrallerinin daha erken kapatılmasına yardımcı olabileceğini söyledi: “Kimsenin tüketicinin rızası olmadan arabasından enerji çekebileceği bir geleceği öngörmüyoruz. Bu düzeyde tüketici koruması çok temel bir seviyede yer alıyor – çünkü arabanın fişe takılı olup olmadığına sürücü karar veriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu